Loop jij in december collecte voor een sociaal doel?

In de week van 26 november tot en met 2 december 2023 gaan vrijwilligers in het hele land weer langs de deuren om te collecteren voor hulp aan kwetsbare mensen. In deze onzekere tijden, waarin inflatie, armoede en onvoldoende perspectief op bestaanszekerheid aan de orde van de dag zijn, is dat broodnodig.

In Ridderkerk wordt de opbrengst gebruikt om de activiteiten van onze buurthuiskamer Bij Bosshardt in Ridderkerk-centrum.te kunnen bekostigen. Hiervoor zijn veel collectanten nodig.

Heeft u hier 2 a 3 uurtjes voor over om ons werk in Ridderkerk voort te kunnen zetten?

Dat is belangrijk werk, maar voorkomen is beter dan genezen. Daarom stimuleren we iedereen om samen te werken aan een gezonder sociaal leefklimaat. Het sociaal-maatschappelijke werk van buurthuiskamer is daar een goed voorbeeld van. Het is vaak het laatste vangnet voor mensen in problemen.

De deuren van buurtsteunpunten en korpsgebouwen staan voor iedereen open.

Er worden wekelijks inloopochtenden, gezamenlijke maaltijden, tweehandskledingwinkel, kinderclub en andere activiteiten georganiseerd. Voor sommige mensen is het hun enige houvast.

Gevraagd

Je moet ingelogd zijn om de organisatiegegevens te kunnen zien.